Proiect Erasmus+ la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” Alexandria – ” Formarea abilităților de cunoaștere și educare a profesorilor prin oportunități noi de învățare- FACE-ON”

0

Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” Alexandria este beneficiarul proiectului Erasmus+ ” Formarea abilităților de cunoaștere și educare a profesorilor prin oportunități noi de învățare- FACE-ON”- 2020-1-RO 01-KA 101-079696, Acțiunea cheie 1- Educație școlară, finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus + 2020, proiect implementat în perioada 01.10.2020-31.03.2022. Obiectivele acestuia sunt următoarele: ameliorarea capacității  de a dezvolta un management performant; noi abordări curriculare; promovarea dimensiunii europene.

Astfel, în perioada 10-18.07.2021, 6 cadre didactice selecționate în cadrul acestui proiect au participat la cursul de formare ” Vitamin C boosts education!- coaching the non-formal education method to bring out the best from your learners”. Acesta s-a desfășurat la Malaga (Spania) și a fost furnizat de Asociația Edu2Grow (Portugalia). Cursul mi-a oferit posibilitatea să învăț lucruri noi și să-mi dezvolt competenţele digitale, lingvistice, civice şi sociale.

Programul cursului a fost următorul:

Ziua 1. Cultură şi interculturalitate.

În prima zi, a avut loc evenimentul de deschidere a cursului: introducere, obiective, conţinut, rezultatele avute ȋn vedere şi aşteptările participanţilor. Ȋntr-o atmosferă foarte plăcută s-au desfăşurat jocuri interculturale de cunoaştere a participanţilor: 1. nume şi gesturi, 2. două lucruri adevărate şi unul fals, 3. cartonaşe roz-aşteptări, cartonaşe verzi-contribuţii, cartonaşe galbene-frici. Am ȋnvăţat să comunicăm, să ne conectăm şi să construim un grup non-formal.

Ziua 2. Comunicare.

Ziua a doua a debutat cu reȋmprospătarea cunoştinţelor despre tipurile de comunicare: asertivă, agresivă şi pasivă. Am ȋnvăţat cum să folosim instrumentele de comunicare şi motivare a tinerilor şi cât este de importantă comunicarea ȋn prevenirea bullyingului/excluderii. De asemenea, ni s-a prezentat rolul comunicării non-verbale ȋn mediul de lucru şi ȋn clasă. Am ȋnvăţat să adaptam diferite jocuri de exterior la grupe de vârstă/lucrul diferenţiat, să animăm ateliere de dezvoltare socială şi profesională, dar şi să predăm disciplinele şcolare ȋn afara clasei.

Ziua 3. Metode de educaţie (formală, non-formală, informală).

Am ȋnvăţat să construim un mediu pozitiv ȋn clasă şi să dezvoltăm ȋnvăţarea socială şi emoţională.

Ziua 4. Metode de exterior.

Ziua a patra ne-a introdus ȋn tainele coachingului: modele de coaching, abordarea coachingului ȋn educaţie și a celor 8 competenţe-cheie europene, tehnici şi instrumente de evaluare şi de ȋncadrare a prezentului, metode non-formale de exterior pentru a ȋncuraja incluziunea şi dezvoltarea grupului (sesiune de ȋmpărtăşire de opinii).

Ziua 5. Dinamică  și creativitate.

Ziua a cincea a fost ȋncântătoare prin noţiunile noi, prin dinamica inter și intra a grupului pentru explorarea procesului creativ. Am descoperit instrumente de lucru cu grupurile, activităţi de construire a grupului, evaluarea soluţiilor curente pentru provocări curente şi instrumente pentru a structura un proces creativ ȋn căutarea de noi soluţii, jocul de rol care include actori diferiţi ȋn educaţie.

Ziua 6. Acţiune.

Ziua a şasea ne-a oferit noi instrumente de motivaţie pentru tineri, coachingul ȋn pereche, abordarea personalizată, reevaluarea credinţelor care ne limitează, creşterea zonei de confort.

Ziua 7. Evaluarea.

Ȋn ultima zi de curs, am diseminat, am planificat activităţile de valorizare și am folosit instrumentele de certificare europene: certificatul Europass Mobility, Language Passport şi  Europass Skills Passport. De asemenea, s-a făcut evaluarea proiectului și ni s-au acordat  certificatele de participare.

Atmosfera a fost foarte plăcută pe toată durata cursului, ceea ce sporeşte dorinţa de a repeta această experienţă.

Apreciez efortul şi profesionalismul coordonatorului de proiect din şcoala noastră, doamna profesor Gherghe Valeria, şi capacitatea de a alege cursurile potrivite, dovedind astfel o bună cunoaştere a colectivului şi a nevoilor școlii.

(Prof. Marin Floricica, Colegiul Național ”Alexandru Ioan Cuza” Alexandria)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here